Alkavat koulutukset

Alkavat QL Laatupassi * -koulutukset Oulu, Jyväskylä, Kuopio, Joensuu

QL Laatupassi on kauan kaivattu jokaisen suomalaisen peruskoulutus kilpailukyvyn perusteisiin

QL Laatupassi –koulutusohjelmalla luodaan ymmärrystä miksi laatu ja laatuajattelu ovat merkittävimmin kilpailukykyyn vaikuttavia asioita.

Monille meistä on epäselvää miten merkittävästi laatu ja laatuajattelu vaikuttavat elämäämme - liiketoiminnassa kannattavuuteen ja kilpailukykyyn. Ilmiötä, jota laatuajattelun avulla hallitaan ei ymmärretä ja siten osata hyödyntää kaikessa toiminnassa.

  • Ilmiö, jota laatuajattelun avulla pystytään hallitsemaan, on oltava jokaisen ymmärryksessä!

”Laadusta tulee ymmärtää vain yksi asia, ja se on vaihtelu” - sanoo maailman ehkä arvostetuin laatuguru W. Edwards Deming

Vaihtelu liiketoiminnassa on sitä hukkaa, joka ei tuota arvoa asiakkaalle eikä organisaatiolla, joten jos siihen vaikuttavat tekijät osataan tunnistaa ja niitä vähentää, niin kilpailukyky paranee merkittävästi.

Kehitä laadusta organisaatiolle merkittävin kilpailukykytekijä!

Jos ja kun laadusta halutaan kilpailukykytekijä, niin kaikkien olisi silloin ymmärrettävä mistä todella on kyse. QL Laatupassi –koulutusohjelma pureutuu laatuajattelun perusteisiin käytännönläheisellä ja perusymmärrystä kehittävällä tavalla – ei ”laatujargonilla”

  • Onko sinulla ja työyhteisölläsi yhteneväinen käsitys laadusta, laatuajattelusta ja laadunhallinnasta?
  • Onko näitä kilpailukyvyn perustekijöitä hyödynnetty riittävästi vai olisiko vielä petrattavaa?
  • Miten laatuajattelun työkalut ja laatutekniikat - ovatko ne hallinnassa ja käytössä?

Tämä koulutus selventää kaikille mistä laadunhallinnassa oikeasti on kysymys.

  • Käsitteiden, tekniikoiden ja menestymisen tunnuspiirteiden hallinta ovat kilpailukykyisen toiminnan lähtökohtia.

QL Laatupassi -koulutusohjelmalla luodaan perusteet kilpailukyvyn kehittämiselle

Ohjelma antaa portaittain kehittyvän perusymmärryksen ja -valmiudet siihen, mitä eri tasoilla laadulla tarkoitetaan ja miten sitä voidaan hallita sekä miten jatkuva parantaminen käytännössä tapahtuu.

Ohjelmassa on kolme tasoa. Jokainen jakso on erillinen, eikä koko ohjelman suorittaminen ole pakollista. Laatupassin tähtimäärä kertoo tasosta. Kolmannelle tasolle päästäkseen on kuitenkin suoritettava hyväksyttävästi alemmat tasot. 

  • Tämä koulutus on QL Laatupassi -koulutusohjelman Standard * -tason 1. pv

Tavoite

Päivän aikana osallistujalle syntyy ymmärrys mitä laatu ja laatuajattelu ovat ja miten ne vaikuttavat liiketoiminnan kannattavuuteen ja kilpailukykyyn. Tavoitteen toteutuminen varmistetaan loppukokeella, jonka läpäisyn perusteella osallistujalle voidaan myöntää QL Laatupassi.

Laatupassi ja todistus toimitetaan postitse hyväksytyn loppukokeen ja tilaisuuden jälkeen.

160927-Väliviiva-1123.png

Ketkä hyötyvät koulutuksesta

QL Laatupassi -koulutusohjelma on suunnattu kaikille. Jokainen on aina tekemisissä laadun ja laadunhallinnan kanssa riippumatta siitä, onko organisaatiossa käytössä joku "laatujärjestelmä" tai ei.

Hyödyt osallistujalle

  • osaaminen ja keskittyminen oleelliseen kehittyvät
  • ymmärrys liiketoiminnan perusteista paranee
  • kyky vaikuttaa ja osallistua kehittämiseen paranevat
  • työskentely järkevöityy, rauhoittuu ja stressi vähenee

Hyödyt osallistujan organisaatiolle

  • kun työntekijät ymmärtävät liiketoiminnan peruslainalaisuuksia toiminnan kannattavuus ja kilpailukyky paranevat
  • jatkuvan parantamisen kulttuuri kehittyy ja lähtökohdat paranevat
  • sähläys ja ongelmat vähenevät
  • johtaminen helpottuu

160927-Väliviiva-1123.png

Ajankohdat ja paikkakunnat:

  • Tällä hetkellä ei alkavia yleisiä koulutuksia
 

Kesto:

  • 1 päivä, klo 9:00 - 16:00

Hinta:

  • 225 €/henkilö (ALV 0 %) (hinta sisältää aamukahvin, lounaan ja iltapäiväkahvin)
  • Alennukset: 3-5 henkilöä samasta yrityksestä -10%, yli 6 henkilöä samasta yrityksestä -20%

160927-Väliviiva-1123.png

Koulutusaiheet

  • Mitä laatu tarkoittaa käsitteenä ja miten se eri yhteyksissä ilmenee
  • Mitä on laadunhallinta ja miten sitä toteutetaan, enemmän vähemmällä
  • Mitä on jatkuva parantaminen ja miten sitä voi itse toteuttaa
  • Loppukoe ja -keskustelu

Ohjelma:

08:45 Ilmoittautuminen, kahvitarjoilu ja materiaalin jako
09:00 Ohjelma alkaa
12:00 Lounas, sisältyy koulutuksen hintaan
14:15 Iltapäiväkahvi
15:30 Loppukeskustelu, palautteet
16:00 Koulutuspäivä päättyy
 

Kouluttaja

Seppo Mattila, QL Laatutoiminta Oy, organisaatiovalmentaja, ISO 9000 Lead Auditor, yli 35 vuoden kokemus laadunhallinnan kehittäjänä

Katso CV tästä

 

Lisätiedot ja ilmoittautuminen

  • Alennukset: 3-5 henkilöä samasta yrityksestä -10%, yli 6 henkilöä samasta yrityksestä -20%
  • Ilmoittautuneen henkilön tilalle voi vaihtaa toisen henkilön ilman eri veloitusta.
  • Peruutusehto: 7 pv ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan täysi osallistumismaksu. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.

160920-Ilmoittaudu-tästä-button.png160920-Muu-koulutustarjonta-button30.png

Tervetuloa tekemään todellinen kilpailukykyloikka - autamme sinua siinä 20 vuoden kokemuksellamme!

Takaisin